niedziela, 17 kwietnia 2011

Wegański Chlebek Bananowy

Myśląc o moich zamrożonych bananach, naszła mnie ogromna ochota na Ciasto Bananowe. Jadłam kilkakrotnie Banana Bread, ale nigdy sama nie piekłam. W internecie można znaleźć całą masę różnych przepisów, ale ten jest chyba najłatwiejszy i zdecydowanie pyszny. Wprowadziłam kilka ulepszeń i powstała wersja wege)




Składniki :

* 4 bardzo dojrzałe banany ( im bardziej sine tym lepiej)
* 100-150 g brązowego cukru (im ciemniejsze banany tym słodsze)
* 170 g mąki
* 1 czubata łyżka mąki kukurydzianej wymieszana z ok. 1-2 łyżkami wody
* 1/3 szklanki oleju
* 1 cukier waniliowy lub łyżeczka esencji waniliowej
* szczypta soli
* 1 łyżeczka sody


Podłużną formę- keksówkę posmarować olejem i posypać tartą bułką lub wyłożyć papierem do pieczenia. Banany rozgnieść widelcem, połączyć z cukrem, wanilią, olejem i papką z mąki kukurydzianej.

Mąkę wymieszać z solą i sodą i dodać do wcześniej wymieszanych mokrych składników. Dokładnie wymieszać. Wlać do formy, piec godzinę w piekarniku nagrzanym do 180st C. Po upieczeniu studzić w formie.

Mój przyjaciel, koneser smaków, powiedział po spróbowaniu, że mógłby się tym ciastem obłożyć. Po czym zaczął mruczeć z zadowolenia. Chyba nic więcej nie dodam, poza tym, że zanim poszłam po aparat aby zrobić zdjęcie, zostało mniej niż pół ciasta.



PS. Robiłam te ciasto w dwóch odsłonach - wegańską i jajeczno margarynową (maślaną) - obie wersje są pyszne i smakują bardzo podobnie.

Smacznego!!

1 komentarz: