czwartek, 31 marca 2011

Muffiny z jagodami


Moja Mama zwykła była mówić : "Macie ochotę na coś słodkiego? To "zakręcę" wam placuszki". Pyszne były te placuszki z jabłkami, poprószone cukrem pudrem. Ja natomiast od kilku tygodni mam obsesję "zakręcania" , tudzież robienia naprędce muffinów. Dziś rano upiekłam jagodowe. Oto przepis który znalazłam tu:

300g mąki pszennej (dałam 200g białej i 100g razowej)
100g cukru
200g jagód (dałam mrożone)
3 roztrzepane jajka przepiórcze
180ml mleka ryżowego (dałam sojowe)
125ml oleju
dodałam też łyżeczkę proszku do pieczenia i 1/2 łyżeczki sody (wolę moje muffiny wyrośnięte)



W jednym naczyniu połączyć suche składniki: mąkę i cukier. W drugim naczyniu mokre: jajka,mleko i olej.
Połączyć zawartość obu naczyń, wsypać jagody. Wymieszać szybko i niedokładnie, tylko do połączenia się składników, żeby jagody nie puściły koloru( u mnie zawsze puszczają)

Piec około 30-40 minut w temperaturze 190ºC (ważne: do suchego patyczka). Jeśli się nie zarumienią po włączyć termoobieg na ok 5min. Po upieczeniu przez 5 minut studzić nie wyciągając w formy.

Smacznego ;)


1 komentarz:

  1. Iso-tin T-Shirt - Titanium vs ceramic flat iron
    Iso-tin T-Shirt, titanium dioxide in food designed by T-Shirt on titanium ore terraria a custom and titanium phone case vintage-inspired T-Shirt. Customize your titanium tent stakes own T-Shirt designs using titanium chopsticks the #T-Shirt logo.

    OdpowiedzUsuń